Brothers United is een videoproductiemaatschappij opgericht door Co Prins en Eline Prins. Inderdaad broers. Of beter, broer en zus. En dat is geen tovalligheid. Filmen is er zonder twijfel met de paplepel ingegoten. Vader Prins had een reclambureau waar allerlei creatieve bevlogen geesten geweldige campagnes maakten zoals ‘Fiat panda lacht iedereen uit’. Thuis ging het er al even bevlogen aan toe. Prins werkte ook voor Sony en de allereerste videocamera ter wereld lag bij ons gewoon tussen de Cornflakes op de keukentafel. Sindsdien waren wij de hoofdrolspelers in iedere vakantiefilm. Een bungalow betreden was een hele opgave. Het kon zomaar zijn dat dat zeven keer over moest voordat de goede ‘take’ er op stond. Kortom, we zijn eigenlijk al ons hele leven met film bezig. Co is letterlijk zijn vader achterna gegaan als. copywriter en heeft mooie, prijswinnende campagnes gemaakt voor Heineken, KWF Kankerbestrijding, Nederlandse Spoorwegen en nog veel meer. En Eline heeft voor camerajournalistiek gekozen en voor mooie klanten gewerkt als Leprastichting, Natuurmonmenten, HIV Fonds, UWV, CNV en Partou. Nu zij de handen ineen hebben geslagen, is er iets bijzonders ontstaan. Concept en script schrijven, met het scherpe oog vanuit het communicatievak dat op een creatieve manier de essentie weet te pakken, gecombineerd met het filmische oog dat op een hele oprechte, journalistieke manier het verhaal weet te brengen en dat op een hands-on manier weet te produceren zonder mega budgetten. Dat, en niet te vergeten, een grote dosis goede energie met humor, is Brothers United.
CO-FOUNDER
Als kind speelde ik zelf al in commercials van Fiat, Wokkels of de Postbank. Ik vond het geweldig in de studio. Wat vooral indruk maakte waren de bevlogen mensen. Ik had mijn wereld gevonden! Na school kreeg ik gelijk een baantje bij de Tros en daar mocht ik van alles doen. Schrijven, filmen, monteren. Daarna ben ik aan de slag gegaan bij verschillende reclamebureaus als copywriter. Met Brothers United zijn we de ene dag in Peru, de andere staan we op de Albert Cuyp Foxpops te draaien of filmen we op de zorgboerderij in Epe. Geen dag is hetzelfde. En daar kom ik elke dag weer graag mijn bed voor uit!
CO-FOUNDER
Wat werd er gelachen toen ik 17 jaar geleden vertelde aan mijn omgeving (van wie er toevallig veel in de film/ tv werkte) dat ik de opleiding camjo ging volgen. Camera, geluid, licht, interview en regie allemaal door één persoon? Dat was een giller. Maar toen ik eenmaal van start ging en leuke video's begon te maken voor bijvoorbeeld Natuurmonumenten, was al snel duidelijk dat dit een nieuwe tak van sport was. Content voor het internet werd meer en meer gevraagd en het hoefde ineens niet meer zoveel te kosten. Door de jaren heen ben ik meegegroeid met klanten en verschillende vormen content. De voorliefde voor een pure, portretterende stijl van filmen is gebleven. Een heldere boodschap met een vleugje documentaire. We filmen veel voor stichtingen en bedrijven die een maatschappelijke functie hebben. Dat is dankbaar en mooi werk.
Zonder onze little black book van freelancers zouden we niet kunnen. We hebben een selectie gemaakt van camera journalisten, cameramensen geluidsspecialisten, art directors, postproducers die in onze ogen de beste zijn in hun vak. Voor elke productie stellen we het beste team samen.
Het is voor ons ook even schrikken maar samen hebben we al 40 jaar makers-ervaring. We zijn oude rotten in het vak al dan met dezelfde portie woeste enthousiasme als toen we begonnen. Of het nou grote of kleine producties zijn, we pakken het altijd met gelijke aandacht en passie op.
Iedereen kan een video maken. Met een telefoon met goede camera kom je al een heel eind. Maar een creatief en to the point idee, dat is voor veel mensen moeilijker. Door net even anders te denken, creëer je ineens opvallende content. Kom een keer koffie drinken en brainstormen over hoe we jullie content kunnen laten opvallen.